2 miliony darmowych użytkowników serwisu Spotify nie ogląda reklam

25 marca 2018
ok. 1 minuta czytania

Spotify udostępnia muzykę w ramach abonamentu za 19,90 zł lub za darmo, ale wtedy muzyka przerywana jest reklamami i ograniczone są niektóre opcje. Okazuje się, że aż dwa miliony ludzi nie słucha reklam mimo że nie płaci ze serwis. Użytkownicy Ci używają bowiem programów blokujących reklamy.

Informacja ta wypłynęła w związku z tym, że Spotify planuje wejść na giełdę i musiał podać ją w dokumentacji. W tej chwili serwis ma 159 milinów użytkowników z czego 71 milionów to użytkownicy płacący abonament.

Według szacunków wartość giganta branży muzycznej to 23 miliardy dolarów. w 2007 roku Spotify osiągnęło przychód na poziomie 4,6 miliarda dolarów. Spółka jednak ciągle przynosi starty. W 2017 roku było to aż 1,4 miliarda dolarów. Spotify ma się pojawić na NYSE pod symbolem „SPOT”.

Spotify powstało w Szwecji w 2008 roku. Spółka zatrudnia 1600 pracowników na całym świecie.

Usługa dostępna jest w większości państw Europy, obu Ameryk, Australii, Nowej Zelandii i na obszarze niektórych państw azjatyckich. W Polsce dostęp kosztuje 19,90 złotych, a w USA 9,99 dolarów.