ABBA w wirtualnej rzeczywistości

27 października 2016
ok. 1 minuta czytania

Universal Music Group oraz Simon Fuller, twórca program „American Idol”, pracują nad przygotowaniem „oryginalnego doświadczenia rozrywkowego”, którego bohaterem będzie właśnie ABBA. Na czym dokładnie będzie ono polegać, tego do publicznej wiadomości na razie nie podano.

Kwartet ze Sztokholmu reaktywował się w czerwcu 2016 roku na jeden krótki występ w swoim rodzinnym mieście, z okazji 50-lecia konkursu Eurowizji. Muzycy zespołu są zaangażowani w przygotowanie wspomnianego doświadczenia koncertowego z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości.

ABBA działała od 1972 do 1982 roku. Według różnych szacunków, płyty zespołu rozeszły się w nakładzie od 380 do 500 mln egzemplarzy. Szwedzka grupa wylansowała mnóstwo przebojów, między innymi „Waterloo”, „SOS”, „Gimme, Gimme, Gimme”, „Mamma Mia”.