Apple kupiło Shazam i usunie reklamy

24 września 2018
ok. 1 minuta czytania

Shazam to jedna z najpopularniejszych aplikacji dla maniaków muzycznych. Służy do rozpoznawania piosenek. W bibliotece Shazam zgromadzone są miliony kompozycji i wystarczy kilka sekund by aplikacja rozpoznała grany utwór. W ramach powitalnego prezentu Apple planuje usunąć z appki reklamy.

– Apple i Shazam mają długą wspólną historię. Shazam był jedną z pierwszych aplikacji dostępnych po uruchomieniu App Store i stał się ulubioną aplikacją dla fanów muzyki na całym świecie – mówi Oliver Schusser, wiceprezes Apple Music. – Jesteśmy zachwyceni, mogąc połączyć nasze zespoły, aby zapewnić użytkownikom jeszcze więcej wspaniałych sposobów odkrywania, słuchania i czerpania przyjemności z muzyki.

Apple przymierzał się do kupna Shazam w ubiegłym roku za 400 milionów dolarów. Do kupna doszło dopiero teraz, bo firma czekała na zgodę Europejskiego Komisarza ds. Konkurencji.