„Bóstwa” Żywiołaka promują „Pieśni pół/nocy”

27 lutego 2018
ok. 2 minut czytania

Animowany teledysk zrealizował częsty współpracownik wytwórni Karrot Kommando, Łukasz Rusinek.

– Utwór „Bóstwa” jest przypomnieniem i nawiązaniem do naszych dobrze znanych pierwszych muzycznych produkcji – napisali muzycy. – Aby dodać mu jednak nieco niepowtarzalnego nowego charakteru zaprosiliśmy bez wątpienia jeden z najbardziej oryginalnych polskich głosów. Należy on do niesamowitej Magdy Oleś, wokalistki wrocławskiej formacji Hetane. Ta właśnie artystyczna odsłona zbiega się niejako z faktem, że już czas jakiś temu Żywiołakowi minęła pierwsza dekada działalności. Nie jest to okres trwania, którym poszczycić się może każdy zespół startujący z poziomu amatorskiego. Mimo wielu przeciwności wciąż jesteśmy na rynku i pokazujemy Wam kolejne perełki polskiego dziedzictwa kulturowego. Niech utwór ten będzie naszą dygresją o przemijaniu, trwałości przekonań, ale przede wszystkim o sile tradycji.A tymczasem czekamy do kolejnej Nocy Kupały.

Płyta „Pieśni pół/nocy” powstała z inspiracji ludiwą muzyką ludów Pomorza.

– „Pieśni Pół/nocy” to szczere spojrzenie Polaka na rozległą, niegdyś kulturowo niezależną od Polski krainę – wyjaśniają muzycy. – „Pieśni Pół/nocy” to kontrowersje i tajemnice naszej historii. „Pieśni Pół/nocy” to kolejne postacie słowiańskiej demonologii ludowej. „Pieśni Pół/nocy” to zjawiska kulturowe, które zatrzymały się dla nas w czasie. „Pieśni Pół/nocy” to odrestaurowana przez Żywiołaka muzyka ostatnich Wenedów.

Heavyfolkowa formacja powstawała w 2005 roku z inicjatywy Roberta Jaworskiego grającego wcześniej m.in. w zespołach ich troLe czy Kapela ze Wsi Warszawa oraz Roberta Wasilewskiego – gitarzysty Open Folk. Z czasem skład powiększył się o rozmaitych dodatkowych instrumentalistów i wokalistki.

Formacja Żywiołak zrealizowała dotąd wydawnictwa „Muzyka psychodelicznej Świtezianki” (2007), „Nowa Ex-Tradycja” (2008), „Nowa Mix-Tradycja” (2010), „Globalna wiocha” (2011) oraz „Muzyka psychoaktywnego stolema (2016).