Coldplay i Jack White świętują Dzień sklepu płytowego

18 kwietnia 2013
ok. 1 minuta czytania

Wydawnictwo zatytułowane po prostu \”Mylo Xyloto\” znajdzie się w limitowanym zestawie z siedmiocalowym winylem zawierającym utwory \”Hurts Like Heaven\” i \”Us Against The World (Live\”).

Kolekcja zostanie udostępniona w Dniu sklepu płytowego, jednak kilkaset egzemplarzy można nabyć już teraz za pośrednictwem strony internetowej zespołu.

Komiks \”Mylo Xyloto\” zdradzi historię powstawania ostatniego albumu Coldplay. Nad oprawą artystyczną czuwa reżyser i scenarzysta Mark Osborne. Dzieło pojawi się w sprzedaży nakładem Bongo Comics Group, twórców sukcesu Simpsonów.

Z okazji tegorocznego Dnia sklepu płytowego specjalne edycje swoich hitów, a także premierowe utwory, opublikują m.in. Pulp, David Bowie, Bat for Lashes i Biffy Clyro.

Ambasadorem Record Store Day 2013 jest Jack White. Muzyk jest właścicielem wytwórni Third Man Records, która specjalizuje się w wydawaniu winyli. Z okazji święta czarnego krążka, ekipa Jacka White\’a zbudowała budkę, w której każdy chętny, za drobną opłatą, może nagrać i wytłoczyć własną płytę winylową. Z filmikiem promującym tę akcję można zapoznać się tutaj.

Począwszy od 2008 roku, w trzecią sobotę kwietnia, na całym świecie odbywa się Dzień sklepu płytowego. Celem jest propagowanie kupowania muzyki nie tylko przez internet. Święto wspierają artyści. Dotychczasowymi ambasadorami byli: Iggy Pop, Josh Homme i (dwukrotnie) Ozzy Osbourne.