Cztery nowe, artystyczne klipy Brodki

8 grudnia 2016
ok. 2 minut czytania

Klipy powstało do piosenek „Haiti”, „My Name Is Youth”, „Holy Holes”i „Funeral”. Filmiki Brodka zrealizowała z ulubionymi twórcami sztuk wizualnych, w ramach projektu Red Bull 20 Before 17.

– Już w trakcie pracy nad albumem „Clashes” wyobrażałam sobie ten projekt multidyscyplinarnie – wyjaśnia wokalistka. – Czułam, że wiele z tych piosenek mocno działa na wyobraźnię i prowokuje w mojej głowie różne obrazy-Moim marzeniem było zbudowanie wizualnej opowieści do każdego z tych utworów. Ogromnie ucieszyłam się z zaproszenia Red Bull i tym, że aż do 4 różnych piosenek powstaną 4 różne wideo. Mając zupełną swobodę w decydowaniu o tym kogo zaproszę do projektu, postanowiłam spełnić kolejne swoje marzenie i zwrócić się do artystów sztuk wizualnych, których bardzo cenię. I tak w projekcie pojawił się Bownik, fotograf, którego prace wiszą u mnie w mieszkaniu i patrząc na nie codziennie myślałam o tym, że fajnie byłoby kiedyś zrobić coś razem. Aneta Grzeszykowska i Jan Smaga, duet artystów, których serie analizowałam studiując fotografię. Jan Simon działający na różnych polach i penetrujący materię 3D oraz Kevin Bray, artysta-grafik, którego klip do utworu „Greener World” Gwilyma Golda był jedną z najciekawszych wizualnie propozycji jakie obejrzałam w tym roku. Efektem tej kolaboracji są 4 bardzo różne autorskie obrazy, które pragnę Państwu zaprezentować w projekcie #20before17.

Z efektem można zapoznać się pod tym adresem.

Brodka to wokalistka, która z popowej gwiazdy wylansowanej przez telewizyjny talent-show, zmieniła się w świadomą i poszukującą artystkę. Jest laureatką Fryderyków czy MTV Europe Music Awards. Jej najnowszy album, „Clashes”, ukazał się 13 maja 2016 roku i zadebiutował od razu na 1. miejscu listy sprzedaży OLiS.