Heineken wycofał reklamę, którą Chance The Rapper nazwał rasistowską

28 marca 2018
ok. 1 minuta czytania

W reklamie barman puszcza butelkę po barze by dotarła do dziewczyny która jak mu się wydaje jest spragniona. Po drodze butelka mija trzy czarnoskóre osoby. Hasło reklamowe brzmi: Czasami jaśniejsze jest lepsze.

– Specjalnie umieszczają rasistowskie reklamy żeby wzbudzić kontrowersje i przyciągnąć do ich oglądania – mówi Chance The Rapper. – Nie nakłaniam do bojkotu. Mówię tylko, że to gówniana polityka.

Przedstawiciel Heinekena w rozmowie z BBC zaprzeczył, że firma stworzyła świadomie rasistowskie konotacje w klipie. Reklama ma być jednak wycofana z mediów.

Kto ma rację można ocenić oglądając klip poniżej.

Pod koniec maja 2015 roku ukazała się płyta „Surf” zrealizowana pod szyldem Chance The Rapper and The Social Experiment. Samodzielny dorobek Chancelora Bennetta ukrywającego się pod pseudonimem Chance the Rapper zamyka mikstejp „Coloring Book” z maja 2016 roku.