Król i jego outsider music na płycie „Przewijanie na podglądzie”

27 lutego 2018
ok. 2 minut czytania

Longplay ukaże się 16 marca. Za jego miks i master odpowiada Piotr Emade Waglewski, a okładkę stworzyła Barrakuz. Muzykę i słowa napisał Błażej Król.

Zestaw wypełni 9 numerów składających się na wgląd w poetycki, choć naturalny, emocjonalny, acz przyziemny, wewnętrzny świat artysty. Znany z jego wcześniejszych dokonań chłód grzeje się tu w cieple tropikalnych wręcz niekiedy perkusjonaliów, retro zabiegi wykorzystywane są na sposoby zupełnie nieprzewidywalne (przywodząc niekiedy na myśl bezfalowy Nowy Jork), a intymność naprawdę rzadko przyjmuje w piosenkach równie chwytliwe i bliskie formy. To z całą pewnością świetny przykład outsider music – muzyki indywidualnej, ze sporą dezynwolturą podchodzącej do materii dźwiękowej, rządzących nią zasad i dzielących ją gatunków – a także rzadka próbka insider popu – osobnego, choć uniwersalnego w wymowie.

Poniżej można sprawdzić promujące całość nagranie „Całą ciszę/ POKÓJ NOCNY”.

Tracklista:
1. Całą ciszę / Pokój nocny
2. Niemożliwe
3. Przypominaj / Culpa
4. Kiedyś / Czekałam
5. Z Tobą / Do domu
6. Przyjdę / Sztuczna krew
7. Spróbuję / Strażnik
8. Zła wiadomość
9. Ósmy / Alte Pude

Błażej Król dał się poznać jako wokalista i gitarzysta duetu UL/KR, który stworzył z Maurycym Kiebzakiem-Górskim. Solowy debiut Króla, „Nielot”, ukazał się w 2014 roku, a jego następca – „Wij” – rok później. Trzecia płyta „Przez sen” miała premierę w 2016 roku. Longplay Kobiety z wydm, „Bental” ukazał się w 2017 roku.