Love Parade zgodnie z planem

25 kwietnia 2003
ok. 1 minuta czytania

Organizatorzy imprezy podpisali umowę z kompanią Messe Berlin Ltd., która zobowiązała się do pokrycia 1/3 kosztów organizacji. Firma zapłaci za około 200 barów rozmieszczonych na trasie Love Parade. Weźmie również na siebie odpowiedzialność za część problemów związanych z realizacją przedsięwzięcia.

Przypomnijmy, że tegoroczna Love Parade stanęła pod znakiem zapytania, gdy niemieccy sponsorzy wycofali się ze współfinansowania projektu. Organizatorzy nie byli w stanie sami zapewnić miliona funtów i zwrócili się o pomoc do władz Berlina. 97% udziałów w Messe Ltd. ma właśnie miasto.

– Razem jedziemy na tym samym wózku i wspólnie podejmiemy ryzyko – powiedział Fabian Lenz z Love Parade Ltd. – Jednak to my nadal będziemy decydować o zawartości muzycznej i kampanii w mediach.

W ciągu ostatnich lat koszt Love Parade znacznie wzrósł, ponieważ zmieniła ona status z politycznej demonstracji na imprezę komercyjną. W 2002 roku frekwencja była mniejsza od spodziewanej (700 tysięcy osób zamiast 1,5 miliona), co również utrudniło znalezienie sponsorów.