Soko: Bycie smutnym to nie zbrodnia

20 stycznia 2020
ok. 2 minut czytania

Soko nad trzecim albumem pracowała z producentem Patrickiem Wimberlym (MGMT, Chairlift, Solange). Za miks odpowiada Chris Coady (Beach House, Slowdive). „Being Sad Is Not A Crime” to szczere spojrzenie na wzloty i upadki związane z odczuwaniem emocji, nawet tych mniej komfortowych.

– Dlaczego musimy udawać uśmiech i na wszystko nakładać filtry? – pyta Soko. – Nie powinniśmy czuć konieczności przepraszania za nasze emocje. Dopóki nikogo nie krzywdzimy, wszystkie nasze emocje powinny być mile widziane. Napisałam tę piosenkę, gdy czułam się beznadziejnie, ale chciałam, aby w tej muzyce można było odnaleźć szczęście i pokrzepienie.

Za reżyserię teledysku odpowiada przyjaciel artystki, Gilbert Trejo (Pixies, Diiv, Starcrawler). Zdjęcia w wykonaniu Alexisa Zabe’a („Florida Project”) powstały w Bob Baker Marionette Theater w Los Angeles.

Akcja klipu rozgrywa się w nie do końca dystopijnej przyszłości, w której odczuwanie emocji jest zabronione i kontrolowane przez rząd. Indigo Blue, dziecko Soko, pojawia się w klipie, możemy więc oglądać wspaniałą, delikatną i radosną więź matczyną.

Soko debiutowała albumem „I Thought I Was An Alien” (2012). Singel promujący wydawnictwo, „We Might Be Dead by Tomorrow”, trafił do wiralowego filmu „First Kiss” Tatii Pilievy. Dzięki wideo kawałek znalazł się w top 10 Billboard Hot 100 i trafił na szczyt Billboard’s Streaming Songs Chart. W 2015 ukazał się drugi album Soko, „My Dreams Dictate My Reality”. Soko współpracowała w przeszłości z takimi artystami jak Beach Fossils czy The Brian Jonestown Massacre. Za udział w filmie „Tancerka” otrzymała nominację do Cezara.