Tomasz Mreńca z pomocą Hani Rani

1 lutego 2021
ok. 2 minut czytania

Kompozycja \”On the Other Side\” bazuje na prostym, zapętlonym motywie granym na skrzypcach, na który nakładane są kolejne warstwy instrumentów, szumów wiatru, dostrajania radia, śpiewu i pianina. Za ostateczni szlif, czyli mix i mastering utworu zadbał Mikołaj Bugajak, który zadbał o to, by uwydatnić istotne detale w utworu. Tym samym swoimi działaniami podkreślił on surowość i analogowy charakter materiału oraz zapanował nad brzmieniem całości. Do kompozycji powstało również wideo autorstwa Weroniki Izdebskiej (ovors). Nagrania można posłuchać poniżej. https://kayax.lnk.to/OnTheOtherSide

– Po raz pierwszy na swój album zaprosiłem gości. Czułem, że to dobry moment, żeby spróbować czegoś nowego, urozmaicić album energią, wrażliwością i dźwiękami innych artystów – mówi Mreńca. – W utworze \”On the other side\” jest nią Hania Rani, z którą poznałem się kilka lat temu. Wtedy okazało się, że trafiła na moją muzykę śledząc twórczość Weroniki Izdebskiej (Ovors), z którą już współpracowałem. Intuicja mówiła mi, że warto doprowadzić do tego, aby stworzyć coś razem. Cieszę się, że się udało

Tomasz Mreńca to znany wśród słuchaczy ambientu artysta, który ceniony jest za oryginalne podejście do muzyki instrumentalnej. Jego elektroniczno-akustyczne kompozycje balansujące na pograniczu gatunków zostały dostrzeżone nie tylko przez odbiorców, ale również przez wielu krytyków muzycznych oraz reżyserów filmowych oraz teatralnych. Do tej pory wydał dwa solowe albumy \”Land\” (2016) oraz \”Peak\” (2018).

Na koncie ma także wiele znaczących kooperacji, w tym te z Danielem Spaleniakiem, Mikołajem Bugajakiem (NOON) oraz Baashem, jak również dwa albumy solowe – wydany w 2016 \”Land\” oraz \”Peak\” z 2018 roku. Ponadto Tomasz koncertuje z takimi artystami, jak Baasch, NOON oraz Daniel Spaleniak, a także realizuje się jako kompozytor muzyki do spektakli teatralnych i innych nieszablonowych projektów.